Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Το ετήσιο πρόγραμμα του μαθήματος των εικαστικών σε όλες τις τάξεις καθορίζεται με βάση τους ακόλουθους άξονες

1ος άξονας

2ος άξονας

3ος άξονας

4ος άξονας

Αφορά την εξοικείωση των μαθητών με υλικά και τεχνικέςΠεριλαμβάνει την κατανόηση και χρήση των στοιχείων της εικαστικής γλώσσας (πχ. χρώμα, γραμμή)Αναφέρεται στο θέμα το οποίο κινητοποιεί κάθε φορά την δημιουργική έκφραση των μαθητώνΚαλεί τους μαθητές να προσεγγίσουν τα έργα τέχνης

Οι παραπάνω άξονες συνδυάζονται σε κάθε ωριαίο μάθημα. Στην ετήσια κατανομή του χρόνου του μαθήματος υπάρχει μια σχετική ισορροπία στην επιλογή των αξόνων.

Σύμφωνα με τους άξονες αυτούς καθορίζονται και οι επιμέρους στόχοι για κάθε τάξη του δημοτικού

ΤΑΞΗ Α΄-Β΄

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές επιδιώκεται να:

(1ος άξονας)

  • χρησιμοποιούν με αυξανόμενη ευχέρεια υλικά όπως μαρκαδόροι, νερομπογιές, παστέλ, χαρτιά διαφόρων ειδών, πηλός, πλαστελίνη, υλικά από τη φύση
  • κόβουν με ψαλίδι ευθείες και καμπύλες ακολουθώντας σχέδιο σε χαρτί
  • κολλούν με ευχέρεια μορφοποιώντας
  • χρησιμοποιούν με φαντασία διάφορα υλικά για την κατασκευή μικροαντικειμένων

(2ος άξονας)

  • ορίζουν περιγράμματα και σχήματα
  • αναγνωρίζουν τα χρώματα στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης
  • διακρίνουν και ονομάζουν την υφή ορισμένων επιφανειών

(3ος άξονας)

  • αντλούν θέματα από άλλα μαθήματα του σχολικού προγράμματος
  • επεξεργάζονται θέματα μέσα από την παρατήρηση της φύσης, από μνήμη από φαντασία, από συναισθήματα
  • διακοσμούν το σχολικό περιβάλλον (εκδηλώσεις, γιορτές)

(4ος άξονας)

  • γνωρίζουν και ονομάζουν ορισμένα είδη ελληνικής παραδοσιακής τέχνης
  • εξοικειωθούν με τη μοντέρνα τέχνη γνωρίζοντας ορισμένα χαρακτηριστικά έργα (πχ. Μόραλης, Λεζέ)

ΤΑΞΗ Γ΄-Δ΄

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές επιδιώκεται να:

(1ος άξονας)

  • εξοικειωθούν με υλικά όπως μαρκαδόροι, νερομπογιές, παστέλ, τέμπερες, χαρτιά χαρτόνια, πηλός, πλαστελίνη, γεωμετρικά όργανα
  • κόβουν και μορφοποιούν χαρτιά και χαρτόνια
  • μαθαίνουν τεχνικές και να τις εφαρμόζουν επιτυχώς

(2ος άξονας)

  • αναγνωρίζουν το σημείο ως το μικρότερο εικαστικό στοιχείο
  • αναγνωρίζουν τη γραμμή ως μέσο απόδοσης της κίνησης, έκφρασης συναισθημάτων και δημιουργίας μορφών
  • αναμειγνύουν χρώματα και να δημιουργούν ποικίλες αποχρώσεις
  • επαναλαμβάνουν σχήματα με ρυθμικούς τρόπους
  • περιγράφουν την υφή διαφορετικών επιφανειών
  • συνθέτουν διάφορα σχήματα

(3ος άξονας)

  • δημιουργούν έργα από μνήμη και από μελέτη εικόνων ή εκ του φυσικού
  • δημιουργούν έργα που σχετίζονται με σχολικές γιορτές και επετείους(πχ.σκηνικά)
  • αντλούν θέματα από άλλα μαθήματα
  • δημιουργούν έργα με αφορμή μια ιστορία, ένα παραμύθι, μια παροιμία
  • αποδίδουν θέματα αντιθετικά όπως μέρα-νύχτα, μεγάλο μικρό, θετικό-αρνητικό

(4ος άξονας)

  • αναγνωρίζουν φημισμένα έργα της κλασσικής περιόδου της αρχαίας ελληνικής τέχνης
  • αναγνωρίζουν έργα βυζαντινής και έργα σύγχρονης τέχνης
  • κατηγοριοποιούν τα έργα ως παραστατικά και μη παραστατικά (αφαίρεση)
  • γνωρίζουν επαγγελματικές δραστηριότητες του ζωγράφου, του γλύπτη και του αγιογράφου

ΤΑΞΗ Ε΄-ΣΤ΄

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές επιδιώκεται να:

(1ος άξονας)

  • εκτελούν σχέδια με λεπτομέρεια
  • μορφοποιούν χαρτόνια, σύρμα και πηλό αποκτώντας δεξιότητες
  • χρησιμοποιούν με ευχέρεια τα βασικά γεωμετρικά όργανα
  • χειρίζονται τον υπολογιστή σε απλά λογισμικά εικαστικών
  • δοκιμάζουν με ενδιαφέρον νέες τεχνικές και να αξιολογούν το αποτέλεσμα

(2ος άξονας)

  • αναγνωρίζουν τη γραμμή ως μέσο απόδοσης της κίνησης, έκφρασης συναισθημάτων και δημιουργίας μορφών
  • εκφράζουν συναισθήματα μέσω του χρώματος
  • αποδίδουν ποικιλία αποχρώσεων
  • δημιουργούν τρισδιάστατα έργα με χρήση τεχνικών όπως πλαστική ή ασαμπλάζ (συναρμογή αντικειμένων)
  • αποσαφηνίζουν τα διάφορα επίπεδα ενός στέρεου σχήματος και ενός χώρου

(3ος άξονας)

  • δημιουργούν έργα από μνήμη και από μελέτη εικόνων ή εκ του φυσικού
  • αποδίδουν με εικαστικό τρόπο ιδέες και ιδανικά(πχ φιλία, ειρήνη, επικοινωνία)
  • αντλούν θέματα από άλλα μαθήματα(πχ. μουσική, μαθηματικά, γεωγραφία)
  • δημιουργούν έργα που σχετίζονται με σχολικές γιορτές(πχ. σκηνικά, κοστούμια)
  • επιλέγουν μόνα τους το θέμα και να δίνουν μορφή στις ιδέες τους

(4ος άξονας)

  • αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των μοντέρνων καλλιτεχνικών κινημάτων όπως Ιμπρεσιονισμός, Εξπρεσιονισμός, Κυβισμός, Αφαίρεση, Σουρεαλισμός
  • συγκρίνουν έργα τέχνης και να ανακαλύπτουν απλές ομοιότητες και διαφορές
  • γνωρίζουν ορισμένα βασικά στοιχεία του επαγγελματικού ρόλου του φωτογράφου, του σχεδιαστή, του αρχιτέκτονα, και του γελοιογράφου

Η υλοποίηση των στόχων αυτών πραγματοποιείται μέσα από διαφορετικές μορφές των εικαστικών τεχνών. Ξεκινάμε από τις μικρότερες τάξεις με ζωγραφική, κολάζ, μικροκατασκευές, πηλοπλαστική, υφαντική, τυπώματα. Στις μεγαλύτερες τάξεις προστίθενται πολυπλοκότερες δραστηριότητες όπως εικονογραφήσεις, χαλκοπλαστική, αιωρούμενα αντικείμενα (μόμπιλς), ασεμπλάζ (συναρμογή αντικειμένων), μακέτα, κόμικς, φωτοκολάζ, ψηφιακή εικόνα, φωτογραφία.

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου