Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Το μάθημα της Γερμανικής γλώσσας στο Δημοτικό συμβάλλει στην πραγμάτωση του σκοπού της διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας. Το παιδί του μέλλοντος θα είναι τρίγλωσσο και κοινωνός 2-3 πολιτισμών σε μια πολύγλωσση, πολυπολιτισμική Ευρώπη. Γι’ αυτό και η πρώιμη εκμάθηση της β ξένης γλώσσας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού κρίνεται θετική και απαραίτητη. Σκοπός της διδασκαλίας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα να επικοινωνούν με γερμανόφωνους ομιλητές και να κατανοούν τον πολιτισμό και την καθημερινότητα στις γερμανόφωνες χώρες.

Γενικοί στόχοι είναι: 1. Επικοινωνιακή ικανότητα, 2. δομή και αισθητική της γερμανικής γλώσσας, 3. διαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης ώστε να καταστούν οι μαθητές ενεργά μέλη μιας πολυπολιτισμικής και πολυγλωσσικής κοινωνίας τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει ως έργο το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (Referenzrahmen). Στόχος του Συμβουλίου είναι να συμβάλει στην αλληλοκατανόηση και τη συνεργασία των λαών της Ε.Ε., αλλά και στην εξάλειψη των προκαταλήψεων και διακρίσεων, καθώς και να διευκολύνει τους ευρωπαίους πολίτες να ζήσουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σημαντικά στοιχεία για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η πολυγλωσσικότητα και η αμοιβαία αναγνώριση των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας.

Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο ορίζει έξι επίπεδα γλωσσομάθειας (A1 A2 B1 B2 C1 C2) κοινά για όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες, ώστε να υπάρχει ένα κοινό πλαίσιο αναφοράς για τη γλωσσική ικανότητα.

Στην Ελλάδα πιστοποιούνται για τα Γερμανικά τα εξής επίπεδα με τις παρακάτω εξετάσεις:

A1 FIT 1
A2 FIT 2
B1 ZERTIFIKAT DEUTSCH (ZD)
B2 Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
C1 ZENTRALE MITTELSTUFENPRUFUNG (ZMP)
C2 KLEINES DEUTSCHES SPRACHDIPLOM (KDS)

Στόχος των Εκπαιδευτηρίων ΠΑΝΟΥ είναι ο μαθητής της ΣΤ’ Δημοτικού να αποκτήσει το πτυχίο FIT 1 επίπεδο A1.

Ο προγραμματισμός της διδασκαλίας και η οργάνωση της ύλης ανά τάξη είναι ο εξής:

Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Επικοινωνιακή ικανότητα: 1. Προφορικός λόγος 2. Γραπτός λόγος 3. Ακουστική ικανότητα

ΣΤΟΧΟΙΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Μαθαίνω να γράφω και να διαβάζω καθώς και να παίζω μικρά σκετσάκια.

Θέματα: οικογένεια, φίλοι, σχολείο, παιχνίδια, γενέθλια.

  • Χρήση αριθμών 1 -20.
  • Ρωτώ και απαντώ σχετικά με χώρα καταγωγής.
  • Σχηματίζω μικρές προτάσεις και κάνω ερωτήσεις .
  • Συνεργάζομαι
  • Χαιρετώ – αποχαιρετώ
  • Συστηνόμαστε και ρωτάμε ονόματα
  • Χρώματα
  • Μέρη σπιτιού
  • Ρωτώ που μένεις, απαντώ.
  • Μιλώ για καθημερινά πράγματα
  • Προσκαλώ κάποιον να παίξει μαζί
  • Δέχομαι ή αρνούμαι πρόσκληση
  • Ρωτάμε πόσο χρονών είσαι; και απαντάμε
  • Ευχόμαστε «Χρόνια Πολλά»
  • Μιλάμε και μαθαίνουμε για τα Χριστούγεννα
  • Τραγουδάμε ένα γερμανικό χριστουγεννιάτικο τραγούδι.
    • CD
    • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
    • Βιβλία
    • Παραμύθια
    • Comics
    • Καρτ – ποστάλ
    • Ευχετήριες κάρτες
    • Χάρτες
    • Περιοδικά
    • Σημαίες
    • DVD
    • Κίνηση
    • Μουσική
    • Κατασκευές
    • Τραγούδια
    • Ποιήματα
    • Project
    • Επίδειξη καρτών
    • Παντομίμα
    • Δημιουργία κολάζ
    • Άρθρα σε σχολική εφημερίδα
    • Αντιγραφή
    • Αυτοκόλλητα
    • Επανάληψη
    • Αποστήθιση
    • Ορθογραφία
    • Ασκήσεις: memory, multiple choice, αντιστοίχισης, ταξινόμησης, σωστό-λάθος
    • Συμπλήρωσε τα κενά
    • Καθοδηγούμενη γραφή
  • CD
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Βιβλία
  • Παραμύθια
  • Comics
  • Καρτ – ποστάλ
  • Ευχετήριες κάρτες
  • Χάρτες
  • Περιοδικά
  • Σημαίες
  • DVD
  • Κίνηση
  • Μουσική
  • Κατασκευές
  • Τραγούδια
  • Ποιήματα
  • Project
  • Επίδειξη καρτών
  • Παντομίμα
  • Δημιουργία κολάζ
  • Άρθρα σε σχολική εφημερίδα
  • Αντιγραφή
  • Αυτοκόλλητα
  • Επανάληψη
  • Αποστήθιση
  • Ορθογραφία
  • Ασκήσεις: memory, multiple choice, αντιστοίχισης, ταξινόμησης, σωστό-λάθος
  • Συμπλήρωσε τα κενά
  • Καθοδηγούμενη γραφή

Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προφορική έκφραση των μαθητών. Επίσης οι μαθητές αποκτούν και μαθαίνουν να δουλεύουν με το Portfolio σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πνεύμα της διδακτικής. Ένα «ντοσιέ εργασίας» ουσιαστικά, που θα περιέχει εικόνες, σκίτσα, πόστερ, collage, κείμενα που έχουν γράψει, ασκήσεις, ποιήματα, τραγούδια, φωτογραφίες αλλά και ντοκουμέντα για τις γνώσεις τους. Αυτές τις εργασίες θα τις έχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και θα δείχνουν πόσο καλά κατέχουν τη γερμανική γλώσσα.
Επικοινωνιακή ικανότητα: 1. Προφορικός λόγος 2. Γραπτός λόγος 3. Ακουστική ικανότητα 4. Κατανόηση απλών κειμένων

ΣΤΟΧΟΙΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Εντοπίζει και ονομάζει όλες τις χώρες της Ε.Ε
  • Αναφέρει μητρική γλώσσα κάποιων χωρών
  • Ρωτά και απαντά σε ποια χώρα κατοικεί
  • Αριθμοί 1 -100
  • Ρωτά και απαντά για την ηλικία του
  • Ρωτά και απαντά στις ερωτήσεις: πού είσαι; Τι κάνεις;
  • Απευθύνει ευχές σε γενέθλια
  • Αποκτά βασικό λεξιλόγιο στα θέματα: οικογένεια, χρήματα, φαγητό, σχολικά είδη, εποχές, μήνες, ημέρες, διαστήματα ημέρας
  • Ασκείται στην ακουστική και αναγνωστική ικανότητα των κειμένων
  • Παράγει σύντομους διαλόγους.
  • CD
  • DVD
  • Γερμανικά περιοδικά
  • Εφημερίδες
  • Comics
  • Καρτ – ποστάλ
  • Ημερολόγια
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Χάρτες
  • Κάρτες
  • Τραγούδια
  • Φωτογραφίες
  • CD
  • DVD
  • Γερμανικά περιοδικά
  • Εφημερίδες
  • Comics
  • Καρτ – ποστάλ
  • Ημερολόγια
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Χάρτες
  • Κάρτες
  • Τραγούδια
  • Φωτογραφίες
  • Project
  • Collage
  • Τραγούδια
  • Χειροτεχνίες
  • Μίμηση
  • Παντομίμα
  • Ανάγνωση κόμικς
  • Αντιγραφή λέξεων σε χαρτάκια και δημιουργία κολάζ
  • Κίνηση
  • Άρθρα σε σχολική εφημερίδα
  • Αντιγραφή
  • Αποστήθιση
  • Κατασκευή πρωτότυπων καρτών σε γιορτές
  • Εκτέλεση οδηγιών
  • Συνεντεύξεις
  • Portfolio
  • Διαθεματικές εργασίες σε διάφορα θέματα (αριθμοί, ονόματα, κ.α.)
  • Παρουσίαση γερμανικών προϊόντων σε BAZAAR.

Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Επικοινωνιακή ικανότητα

  1. Προφορικός λόγος: ΑΚΟΥΩ – ΜΙΛΑΩ
  2. Γραπτός λόγος: ΔΙΑΒΑΖΩ –ΓΡΑΦΩ
ΣΤΟΧΟΙΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • Να κατανοούν απλά ακουστικά κείμενα
  • Να παράγουν προφορικό λόγο
  • Να τραγουδούν τραγούδια που έχουν αποστηθίσει
  • Να εκφράζουν σκέψεις, γνώμη, συναισθήματα
  • Να κάνουν σωστή μορφοσυντακτική χρήση της γλώσσας
  • Να έχουν κατανοητή προφορά και σωστό επιτονισμό
  • Να διαβάζουν σωστά
  • Να κατανοούν εικονογραφημένα κείμενα
  • Να αντιγράφουν σωστά
  • Να γράφουν σε απλή μορφή καλλιγραφίας
  • Να διαμορφώσουν πολυπολιτισμική συνείδηση
  • Να γνωρίσουν διάφορες πτυχές της καθημερινότητας στις γερμανόφωνες χώρες
  • Να εξοικειωθούν και να αναγνωρίζουν χαρακτηριστικά μνημεία, όψεις πόλεων, τοπία, προσωπικότητες του γερμανόφωνου χώρου
  • Να κάνουν ερωτήσεις, να χρησιμοποιούν την προστακτική και την άρνηση.
  • CD, DVD, Internet, PC
  • Τραγούδια, ποιήματα
  • Ραδιοφωνικά σποτ
  • Οδηγίες, προτροπές
  • Παιχνίδια
  • Τηλεφωνικοί διάλογοι
  • Μικρές ιστορίες
  • Ταινίες
  • Δραματοποιημένοι διάλογοι
  • Γλωσσοδέτες
  • Περιγραφή εικόνων
  • Παιχνίδια ρόλων
  • Συνομιλίες
  • Κουΐζ
  • Καρτ-ποστάλ
  • Κολλάζ
  • E-mails
  • Ευχετήριες κάρτες
  • Παιγνιώδεις ασκήσεις
  • Χάρτες
  • Κατάλογοι εστιατορίων
  • Διαφημιστικό υλικό
  • Γερμανόφωνες ιστοσελίδες
  • Παραμύθια
  • Σημαίες
  • Διεθνείς λέξεις
  • Συσκευασίες προϊόντων
  • Χρήση χειροκουκλών
  • Ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα ξένης γλώσσας.
  • CD, DVD, Internet, PC
  • Τραγούδια, ποιήματα
  • Ραδιοφωνικά σποτ
  • Οδηγίες, προτροπές
  • Παιχνίδια
  • Τηλεφωνικοί διάλογοι
  • Μικρές ιστορίες
  • Ταινίες
  • Δραματοποιημένοι διάλογοι
  • Γλωσσοδέτες
  • Περιγραφή εικόνων
  • Παιχνίδια ρόλων
  • Συνομιλίες
  • Κουΐζ
  • Καρτ-ποστάλ
  • Κολλάζ
  • E-mails
  • Ευχετήριες κάρτες
  • Παιγνιώδεις ασκήσεις
  • Χάρτες
  • Κατάλογοι εστιατορίων
  • Διαφημιστικό υλικό
  • Γερμανόφωνες ιστοσελίδες
  • Παραμύθια
  • Σημαίες
  • Διεθνείς λέξεις
  • Συσκευασίες προϊόντων
  • Χρήση χειροκουκλών
  • Ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα ξένης γλώσσας.
  • Παντομίμα-εκτέλεση οδηγιών-επίδειξη καρτών
  • Προβολή ταινιών για ακουστική κατανόηση
  • Συμπλήρωση κενών σε ακουστικό κείμενο
  • Αναπαράσταση σκηνών-συνεντεύξεις -δημοσκοπήσεις
  • Άρθρα στη σχολική εφημερίδα – απαγγελία
  • Αντιστοίχιση εικόνας-λέξης-ανάγνωση κειμένων
  • Ταξινόμηση πληροφοριών-πίνακας ανακοινώσεων όπου θα αναρτώνται projects των μαθητών
  • Δημιουργία μικρής γερμανικής βιβλιοθήκης στη τάξη με βιβλία, κόμικς, φυλλάδια, περιοδικά, εκπαιδευτικά παιχνίδια κ.α. Ενασχόληση στον ελεύθερο χρόνο μ’ αυτό το υλικό-δημοσίευση άρθρων σε σχολική εφημερίδα με θέματα που αφορούν στη Γερμανία, στη γλώσσα και διαθεματικές εργασίες με άλλα μαθήματα
  • Δημιουργία κολάζ, χειροτεχνίες-τραγουδούν γερμανικά τραγούδια -καταγράφουν αλφαβήτα που γνωρίζουν ψάχνοντας για ομοιότητες και διαφορές
  • Χρησιμοποιούν το Portfolio και μαθαίνουν έτσι να αυτοελέγχονται και να αυτοαξιολογούνται
  • Η μάθηση είναι πολυαισθητηριακή. Οι μαθητές ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις τους (κίνηση, ακοή, αφή, όραση, γεύση, όσφρηση).

ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΣΤΟΧΟΙΜΕΣΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ:

  • Modalverben
  • Κτητικές αντωνυμίες
  • Προσωπικές αντωνυμίες
  • Αυτοπαθείς αντωνυμίες
  • Αναφορικές αντωνυμίες
  • Δοτική
  • Παρατατικός
  • Παρακείμενος
  • Προστακτική
  • Κλίση ομαλών, ανωμάλων ρημάτων χωριζόμενων και σύνθετων
  • Δευτερεύουσες προτάσεις
  • Προθέσεις
  • Κλίση επιθέτων
  • Τακτικά αριθμητικά

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

  • Να στέλνουν e-mail
  • Προσκλήσεις σε γενέθλια
  • Να λένε και να κατανοούν την ώρα
  • Να μαθαίνουν αργίες, γιορτές, εθνικές επετείους
  • Καιρικά φαινόμενα
  • Περιβάλλον και φύση (ζώα, φυτά)
  • Δομή εκπαιδευτικού συστήματος στη Γερμανία
  • Ελεύθερος χρόνος
  • Φαγητό, ποτό και ψώνια
  • Οδηγίες για να βρίσκουν κάποια οδό
  • Να μιλούν για τον εαυτό τους
  • Τάξη και σχολείο
  • Οικογένεια, σπίτι
  • Παιχνίδια, αθλητισμός
  • Διακοπές και ταξίδια
  • CD, DVD, Internet, PC
  • Τραγούδια
  • Ποιήματα
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Χρήση λεξικών
  • E-mail
  • Αφίσες
  • Κόμικς
  • Διαφημιστικά φυλλάδια
  • Επιστολές
  • Ταινίες
Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου