Κλικ στη γνώση
Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

05/11/12 : Θεσμός Κοινωνικής Ζωής - Δελτίο τύπου Γ΄ Γυμνασίου

Ενημερωτικό Δελτίο
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012
Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

koinoniki-zoi-01ΠΟΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΚΟΠΟ: "Το σχολείο ως κοινότητα: Αντιγνωμίες, διαχειρίζομαι τις συγκρούσεις μου, βάζω όρια."
Σήμερα, την 5η Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε για την Γ’ Γυμνασίου των εκπαιδευτηρίων Πάνου η συνάντηση του ‘Θεσμού Κοινωνικής Ζωής’. Ο όρος επίλυση συγκρούσεων περιγράφει μια διαδικασία αντιμετώπισης προβλημάτων που στηρίζεται στα άτομα και στις ομάδες που εμπλέκονται σε μια σύγκρουση. Βασική αρχή της επίλυσης συγκρούσεων είναι τα ίδια τα άτομα που συμμετέχουν να λύνουν το πρόβλημα μόνα τους. Η παρέμβαση τρίτων δεν βοηθά. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει: να τεθούν αρχικά οι βασικοί κανόνες λειτουργίας και να συγκεντρωθούν πληροφορίες για το θέμα της διαμάχης. Τέλος να διατυπωθούν προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος. Οι συγκρούσεις σε γενικές γραμμές αντιμετωπίζονται σαν κάτι αρνητικό. Σε αυτή την ενότητα οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν ότι οι συγκρούσεις μπορούν να συμβάλουν στην βελτίωση της ποιότητας των σχέσεων αλλά και της προσωπικής ανάπτυξης των ατόμων. Οι διαφορές επιλύονται συνήθως διαφορετικά ανάλογα με τα αναπτυξιακά στάδια. Στην προσχολική και σχολική ηλικία συναντάται η επιθετικότητα και ο εξαναγκασμός και στη συνεχεία η αποφυγή και τέλος η διαπραγμάτευση..(Laursen, Finkelstein& Betts, 2001). Oι μαθητές καλούνται να εξασκηθούν στην μέθοδο της διαπραγμάτευσης.
Οι μαθητές επιλέγουν σενάριο εργασίας με κοινωνικές διαστάσεις που τους ενδιαφέρουν και δημιουργούν αντικρουόμενες απόψεις. Η συζήτηση περιλαμβάνει επιχειρήματα για τη στήριξη διαφορετικών απόψεων. Η αφόρμηση εξάλλου δόθηκε από ένα βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης με στιγμιότυπα από τη σχολική ζωή.
Μετά την ανταλλαγή διαφορετικών  απόψεων η συζήτηση επικεντρώνεται στα πιθανά δυσάρεστα συναισθήματα των μαθητών καθώς ακούν διαφορετικές απόψεις. και επιχειρήματα. Την άρνηση της έκφρασής τους, πιθανότατα, επειδή 'δεν έχουμε μάθει να εκφράζουμε αρνητικά συναισθήματα με λειτουργικούς τρόπους'. Ρυθμίζοντας όμως τη συμπεριφορά, βάζοντας όρια διευκολύνουμε την επικοινωνία με τους άλλους και ενισχύουμε την αποτελεσματικότητά μας.

« Επιστροφή

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου