Το σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μαςΤο σχολείο μας
Εκτύπωση

Νηπιαγωγείο: Το Πολυτεχνείο ζει

Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου μιλήσαμε στο νηπιαγωγείο μας για τα γεγονότα του 1973. Mε τη βοήθεια των παιδιών διαμορφώσαμε στην τάξη το ιστόγραμμα για όσα τα παιδιά ήξεραν και επιθυμούσαν να μάθουν σχετικά με την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου. Με βάση το ιστόγραμμα αναπτύχθηκε μια σειρά από δραστηριότητες.
Αρχικά οι μικροί μας μαθητές δημιούργησαν τη γωνιά του Πολυτεχνείου, αφού συνέλεξαν φωτογραφίες της εποχής,ποιήματα και κείμενα. Έφτιαξαν μια ομαδική κατασκευή με την οποία απεικόνισαν το κτήριο του Πολυτεχνείου.Μέσα από ευχάριστες βιωματικές δραστηριότητες είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με έννοιες όπως «Δημοκρατία», «Δικτατορία», «Ελευθερία», «Πολυφωνία» κτλ. Επιπλέον, προκειμένου να κατανοήσουν την σημασία των εκλογών μέσα σε μια δημοκρατική κοινωνία αποφασίσαμε να εκλέξουμε στην τάξη μας τον εκπρόσωπο των μαθητών απέναντι στις δασκάλες και αντίστροφα, ο οποίος να λειτουργεί και ως συντονιστής συζήτησης στην τάξη αλλά και δυνάμει αρχηγός –εφαρμοστής της πλειοψηφίας. Έπειτα με ένα παιχνίδι ρόλων κάναμε μια προσομοίωση των τότε γεγονότων. Επιπροσθέτως, τα παιδιά έμαθαν τραγούδια και παρακολούθησαν βίντεο με τον αγώνα των φοιτητών απέναντι στο τυραννικό καθεστώς. Παράλληλα, αναγνώρισαν φωνολογικά το γράμμα Δ της Δημοκρατίας, διαμόρφωσαν το αλφαβητάρι του Πολυτεχνείου, αντέγραψαν λέξεις σχετικές στον πίνακα και μέτρησαν τα γράμματα της Ελευθερίας,θυμίζοντας τις γραμμές της σημαίας. Η χρήση αυτού του εθνικού συμβόλου μας βοήθησε να κατανοήσουν οι μαθητές ότι μπορεί η πατρίδα να κινδυνεύει όχι μόνο από εξωτερικούς εχθρούς όπως γνωρίσαμε λίγες μέρες πριν, στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, αλλά και από εσωτερικούς εχθρούς ( τυραννίες, διχασμούς, μίσος, εμπάθειες κτλ).Σαν ηθοπλαστική προέκταση θέσαμε τον προβληματισμό: Αντέχουμε έναν «τύραννο» συμμαθητή μας να κάνει ότι θέλει στην τάξη μας, χωρίς να συνεργάζεται; ή τον αδερφό μας στο σπίτι με τέτοια συμπεριφορά; Συμφωνήσαμε όλοι πως « ό,τι δεν θέλουμε να κάνουν οι άλλοι σε μας, δεν πρέπει να κάνουμε κι εμείς στους άλλους». Τέλος, συμβολικά στη μνήμη των νεκρών του Πολυτεχνείου κατασκεύασαν γαρύφαλλα.

« Επιστροφή

Share on Facebook

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Με τον δικό μας «Εμμανουήλ» και τα παιδιά της Κοινότητας Μούκο Ρουάντας, χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον

Στη Ρουάντα «έφτασαν»  τα Εκπαιδευτήρια Πάνου για τέταρτη χρονιά εφέτος. Ως ανάδοχοι οι μαθητές μας παρακολούθησαν την πορεία του Εμμανουήλ Νιμιγιμάνα, του προστατευόμενου μας,  μέσα από έντυπο υλικό και μια σύντομη παρουσίαση για την ευρύτερη κοινότητα στην οποία κατοικεί.

Περισσότερα »

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

filanthropiki

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα του σχολείου μας

Η φιλανθρωπική δραστηριότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου.

Περισσότερα »

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ypotrofies small

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΧ. EΤΟΥΣ 2017-2018

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Εκπαιδευτηρίων Πάνου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, για την χορήγηση υποτροφιών στο Γυμνάσιο, κατά το σχολικό έτος 2017-2018.

Περισσότερα »

Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Google+
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Facebook
Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο Twitter
Το κανάλι των Εκπαιδευτηρίων Πάνου